lördag 15 januari 2011

Vinster & Nellies första steg!

Igår låg det ett trevligt mail i min inbox! Jag hade nämligen vunnit hos Charisma cards med Nellies födelsedagskort & min vinst var 4 digitala stämplar hos Meljens design! Så det lilla nöjet ska jag ha imorgon, att välja ut 4 finfina motiv ;0) Superglad är jag, för de har verkligen många fina motiv!

Och i förrgår tog Nellie sina första två stapplande två steg innan hon slängde sig i min famn & pustade sött, det lät som "Puh, det var nära" hi hi. Har försökt att få henne att göra om bedriften men hon vägrar & det är ju ingen brådska, en dag kommer det igen! Men dessa två steg räknas officiellt som de två första ;0)

Idag ska vi ha lite kompisar på födelsedagsbrunch för Nellie, ska bli så mysigt! Man träffas så sällan nu för tiden så det ska bli kul att snacka ikapp sig (& äta gott under tiden!). Ska också bli kul att se om Nellie slänger sig i famnen på folk hon inte träffar lika ofta, hon gör det ju med sina mor- & farföräldrar & mammagruppen, men hon är kanske lite blygare idag! I vilket fall så är hon mer reserverad gentemot killar, det hoppas vi håller i sig lääänge ;0)

Dagens kort är med hos Sketchy colors där man skulle följa denna skissen:



Ganska svår för mig, jag gillar när det är lite röriga detaljer,
men kul att utmana sig själv ;0)



Och så här blev mitt bidrag! Glada färger & en glad flicka! Och ganska röriga detaljer ändå
men något i varje hörn, hi hi.


Stämpeln är från Lili of the valley & bedårande söt, tycker jag ;0)

En Grattis-cirkel utstansade med mina Spellbinders som används flitigt!

Moln på 3D-kuddar, utklippta från ett scrapbookingpapper!

Lite blommor & detaljer, hjärtan från en blomsteraffär!

Och så en liten flagga som jag gjort själv!
Med en tandpetare & lite papper så var den klar!
Knapp & floss fick bli det lilla extra ;0)
Nu ska jag tvätta, föna & platta mitt envisa hår så det är klart inför kvällens galaj ;0) Ha en toppenlördag!

2 kommentarer:

LillaMinne sa...

Så fina kort du gör! Gillar din nästintill överdekorerade stil, väldigt olik min egen, men jag önskar jag fick till dekos som du. Jag får kämpa ordentligt för att ens få några blommor att stämma in i mina projekt.

Maya sa...

Knall lekkert kort du har laget etter skissen hos oss!
Masse lekre detaljer og nydelige farger!!
Takk for at du deltar hos SC,
klem fra Maya