tisdag 25 januari 2011

Badrumsplaner & träning minsann!

Jag har redan visat badrumssaker för ett bra tag sedan men nu är det bestämt & så här kommer det bli!
Alla inspirationsbilder är lånade på 1000 olika ställen & inte ett enda kan jag namnge ;0)



Schackrutigt golv lagt på diagonalen & toalettstol med svart sits.


Rektangulära kakelplattor i stl 10x20 cm, lagt enligt "tegel"metoden.



Duschhörna med infällbara dörrar då vårt badrum bara är 4 kvadratmeter.
 

Ett större högskåp för massa förvaring! Dock högst 60 cm brett så Hemnes kan vi glömma.
En Vipp hink i vitt var ju snyggt till *blink blink* till sambon ;0)


Duschblandare med stor tratt & duschhandtag, men lite mer gammaldags stil än detta.
Smart med den inbyggda hyllan, tål att tänkas på! Men platsen nja...



Flåren badrumsserie, ännu mer förvaring under vasken, Annica tokgillar förvaring ;0)
 

Badrumsskåp med fina vägglampor på varje sida!

Och så blir det inbyggda spotar ev med dimmer, golvvärme, handdukstorkare & så lite shabby chic detaljer förstås! Bl a har jag fina svarta krokar med emaljdekor som jag köpte för 4-5 år sedan, en sån där "bra att ha sak" som jag egentligen inte borde köpt ha ha. Men nu kommer de ju till pass ;0)

Från badrum till min dag som idag har innehållt matinhandling, mys med dottern & kortmakeri. Dessutom har jag faktiskt varit och tränat, fitnessbox, jisses, det var länge sedan, minst 8 år sedan! Med graviditetsmagen kvar, knallröd i huvudet & flåsandes som en blåsbälg måste jag varit en syn för gudar! Men I did it! Och faktiskt satt tekniken kvar?! Box är ju dessutom rätt tufft men vi överlevde + att det gav mersmak! Blir nog träning till helgen men tror bodypump då. Får först se om jag kan röra mig, jag bävar för en toksvår träningsvärk ;0) Men är SÅÅ stolt över mig själv, klapp på axeln! Annica kämpar vidare mot beach 2011 del 2! Nu ska jag fortsätta svära över handbollen ;0)

2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Vad duktig du är som kommit igång med träningen!
Det skulle verkligen jag också behöva.

VIlka härliga foton du delar med dig av. Bra att ha massor av stödbilder för en kommande renovering!
Tror bestämt att ditt badrum är mitt drömbadrum ;)

Vårt nästa "måste göra"-projekt där hemma är just badrum och tvättstuga..å jag hade gärna påbörjat det för 2 år sedan..men det lär väl dröja ytterligare ett par år..*suck*

Lycka till med renoveringen!

KRAM Petra

Sinikka sa...

Vad härligt att ser allt du vill ha in badrummet. Det är mycket kul att tittar efter såna saker.
När vi bodde i en lägenhet ( innan vi köpte huset ) fixade min sambo också ett nytt badrym. Badrummer var 1,5x2,5 m. Då hade vi en dusch med inbyggd hylla. Mycket bra och kan jag verkligen rekomendera.

Kram Sinikka