fredag 14 januari 2011

Godmorgon i vårt avlånga mörka land!

Ja, usch vad det är mörkt & dessutom har det snöat (nähä!) igår kväll & natt så nu ligger det ett nytt tunt lager över de gamla högarna! Var tvungen att kolla när vi fick snö & det var den 24 nov. Alltså har vi nu haft 52 dagar av snö, i Skåne! Sjukt är vad det är! Och trots att vi inte har så kallt längre är det precis sådär -0,3 grader, just så att det inte ska töa för mycket. Och det lilla som töar på dagen fryser på natten... Sambon kom knappt ut med bilen imorse, pga ett par cm is på hela uppfarten. Så vi åker nog ingenstans idag heller? Det får bli vagnen & en tur till ICA istället. Hoppas bara våren kommer mycket tidigt i år, 1 februari kanske?! ;0)

Nog gnällt om vädret, idag ska jag plocka ner de sista röda julsakerna (ej gardinerna) samt lite ledsna hyacinther, men vårgardinerna får vänta ett par veckor till, känns lite svalt att hänga upp skira, vita gardiner mitt i snökaoset? Jag drömmer om rosa vårgardiner, hoppas Ellos lilla vårkatalog snart dimper ner ;0) Niklas moster hade fått den innan nyår, så jag undrar när min ska tänkas komma..? Vill ha NU!

Igår damp det ner lite stämplar i min brevlåda så på kvällen monterade, stämplade & färglade jag dem. Nu ligger det en underbar hög & tittar på mig, ska bli kul att "sätta tänderna i", hi hi. Lili of the valley har ljuvliga motiv, snabb service, paypal & billiga stämplar, pundet står i 11 kr & de kostar 4 pund vilket ger exakt halva priset mot Magnolias! Det kallar jag prisvärt ;0) De har dessutom släppt nya motiv i dagarna, kika in & titta vetja!

Dagens kort är med i Ces challenges där temat var djur! Mitt bidrag blev så här:




Different from my usual style but I really fell in love with this little fella ;0)
 


Old papers from well, I don´t have a clue... The one in the right corner is from Panduro and I think the left corner
is Basic Grey?
 

Buttons & black string.


Clouds from a patterned paper.

Lace and hearts and floss, I kept it simple and little rough ;0)

Rockin´ to my tunes, isn´t he adorable?! ;0)
Nu ska jag upp & väcka vår lilla prinsessa, hon har varit lite orolig inatt då hon lyckats sparka av filten ett par gånger. Hon sover annars bättre med filt men nu la jag på henne tjocktäcket & nu sover hon som en prinsessa! Och sen har vi en fantastisk, fin, formidabel, fräsch, fräck & fartfylld fredag & helg framför oss ;0)

1 kommentar:

Therese sa...

Hejsan
Jag kikar in hos dej lite då & då för att få inspiration. Detta var inget vanligt kort men kul. Jag gör också kort men inte så fina som du.
Kram Therese