tisdag 18 januari 2011

Har tjuvspanat lite...

... på vårens trender & hittade fantastiska sneek-peaks hos Scraplagret där det hade gjorts en trevlig sammanställning av färger & olika scrapmärkens vårserier. CHA i Los Angeles går ju av stapeln den 29 januari & om jag inte varit mammaledig hade jag varit där! Lite blandade känslor men jag kan erkänna att jag älskar se alla nyheter, workshops mm. Och helst skulle man ju vilja shoppa en av allt ;0)

I alla fall, färgerna för våren & sommaren var supermumsiga, eller vad säger ni?!

Inte så mycket pasteller utan ganska färgstarkt, härligt!
Även om jag äälskar pasteller ;0)
 
Ovetandes om trendfärgerna har jag gjort detta kort, inte helt fel ute ;0) Eller vad säger ni?
Detta kort är med i utmaningarna hos Totally Tilda "Baby" samt Magnolia-licious highlites "4 flowers, 3 designer papers & 2 Magnolia stamps".

Two of my favourite stamps! Papers from Webster´s, lace and 4 flowers!

A little sweetie pie ;0)


Babyshoes! Both painted with watercolour on 300 gr paper.

I made the large flower from the description in a Magnolia magazine.
But doesn´t it look a little bit sad? ;0)

Stars and butterflies!

And my own version of a tag ;0) Välkommen means welcome.

Nu ska jag se handbollen, håll tummarna för Sverige! Imorgon blir det ev en träff med mammagruppen, annars inget inplanerat ;0) Förutom Viktväktarna på kvällen förstås, undrar hur de där 4 glas vinen påverkat?

4 kommentarer:

Susy sa...

Vilket super sött kort du har gjort!!!
KRAM SUSY

Unknown sa...

OH WOW! Love all the details!

Thanks for joining us at Totally Tilda!

XO!

Susie Sugar sa...

Really wonderful beautiful like your Nellie she is a star
Thanks for joining us at the Totally Tilda challenge this time
Please come back for some more fun Sunday
Hugs Susie & the TT DT xx

Sharon Caudle sa...

Oh how ADORABLE!!!! I love all your wonderful details and Tilda is just too cute!! Thanks so much for joining us at Magnolia-licious Highlites!
hugs, Sharon