fredag 28 januari 2011

Nytt utseende!

Ja, nu är bloggen färdig, ett par saker återstår men där får jag vända mig till er! Bakgrunden är lite för stor, kan man ändra det? Och hur gör jag headern centrerad utan att ändra malldesign? Kan man "stretcha" ut den? Hm, var det något mer, ska tänka vidare! Så klart är ju även lite allmän feedback lite kul! Vilken är bäst, gamla eller nya? Några andra tankar? Är typsnittet ok att läsa? Osv... Hit me! ;0)

Idag är det ju mysig fredag & vi ska träffa mina föräldrar, mysigt! Sambon är på kick-off & kommer imorgon, längtar! Därför blir det ingen tacokväll, hi hi. Och dagen kommer tillbringas med lite shopping, ska bland annat in om Panduro & köpa akvarellblock samt Polarn & Pyret, de har rea 50-70%. Och så blir det lite bodys på H&M & Lindex, Nellie börjar växa ur sina i stl.80 så dags att införskaffa i stl.86 ;0)

Dagens kort är med i Sketch Saturday & Saturday challenge med temat "Couples/par". Och så här blev mitt kort ;0)




A card in very soft colours with an "oldie" from Hänglar & Stänglar!
Papers from Pion design, Prima. MMR & more.

Painted with watercolour on 300 gr paper.


Flowers!


A small woodenheart which I inked with white colour.
Then I added a charm & ribbon.


Three hearts ;0)

Bröllop means meddning, stamp from Magnolia.
Nu ska jag fixa till oss två prinsessot, ha en toppenfredag & lämna gärna ett avtryck så jag kan komma på besök ;0) Kramelikram!

9 kommentarer:

Curly sa...

OMGosh this is stunning, fabulous colouring, and beautiful design and layout,
thanks for sharing with us at Secret Crafter: 118: Its A Couple Thing,
Good luck with the challenge,
Hugs Bridget :) x.
SCSC DT

Petra/Paradise sa...

Bloggen har blivit superfin!! Snygg header och fonten funkar fint!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med hur du ska få ordning på den helt och fullt. SJälv har jag blogg.se å förstår mej inte alls på blogspot ;)
Det finns dock en hel del hjälp att få på nätet..kanske kan du googla på "hjälp med blogspot" eller nåt sånt :)
Lycka till!

Kortet är jättefint!! <3
Kram och trevlig helg

Susy sa...

Super, super snyggt!
Gillar din header och ditt otroligt snygga typsnitt!!!
Vad heter typsnittet och hur fick du till det???
Kram och ha en mycket trevlig helg!
KRAM SUSY

Annacarin sa...

Hej Annica, snälla ord du lämnat hos mig... Ser också fram emot våren!! Håller på med lite mer lämpligt än jul nu, he he. Det syns att du har det kreativa i blodet, så mycket fint du skapat! Såg att ni håller på med badrum... vi med. Men det är ju en djungel, finns så mycket att välja på.
Sorry men blogdesigner är jag inte även om jag satt och pillade med min för någon vecka sedan då jag bestämde mig för att börja blogga igen. Försökte få hjälp av min man men han är visst inte heller någon höjdare på't...
Roligt att hitta hit, ska bli kul att följa dig.
Ha det gott! Annacarin

Jane (Carroll's Creations) sa...

So sweet!

Thanks for joining our "It's a couple thing" challenge on SECRET CRAFTER SATURDAY CHALLENGE :)

Hugs Jane x
SCSC DT

JD sa...

gillar din sida, hur man ändrar storlek kan jag tyvärr inte hjälpa dig med för jag är lika vilsen själv på detta fniss. Härliga kort som vanligt, ha en superbra helg.
Mvh Jessica

Marie-Louise sa...

Hej! Tack för titten och kommentaren hos mig:-) Jättekul för då hittade jag ju hit:-) Superfint bröllopskort, så många fina detaljer. Återkommer gärna! Ha en bra fredag! kram Millis

Kimsan sa...

Härlig design!

Trevlig helg!

Helen sa...

Beautiful card!
Thanks for joining us at the SCSC!
Helen x