måndag 24 januari 2011

Oj, vad dagarna sprungit iväg!

Hela helgen har vi varit aktiva, jag har inte hunnit blogga, helt enkelt ;0) I lördags var jag först och fixade till mina byggda naglar & på hemvägen handlade jag mat & hämtade medicin. Väl hemma gjorde jag vid mig & sen åt vi lunch. Därefter bar det iväg till 2 olika kakelbutiker samt att vi skulle byta en av Nellies födelsedagspresenter. I kakelbutiken tittade vi på massa alternativ till badrummet men vi har ju redan en klar bild på hur det ska se ut, så vi var mest intresserade av priserna! Nu ska vi bara maila över måtten så att vi kan få ett kostnadsförslag! Sen bar det av hemåt för Nellie skulle ha mellanmål & sova middag. Då passade vi på att titta lite på Vinterstudion ;0) Sen var det matlagning, Nellie fick middag, TV & natti natt natt, så var den dagen slut! 

Och igår hade jag sovmorgon & sedan städade vi huset för vid 14 kom grannarna med en present till Nellie. Då hade jag även hunnit baka en kaka medan sambon & Nellie tog en promenad för att handla mat & kolla lite kakel även här i Svedala. När de gick vid 16.30 var det kväll igen..! Sambon fixade lite saker med ena bilen, sen var det middag och så var helgen slut, hi hi. Men det känns som att vi hann med mycket ;0)

Därför har jag suttit ungefär noll sekunder i min kortmakerihörna..! Däremot har jag hittat lite nya roliga kortutmaningar som jag tänkte prova i veckan, kul! Dessutom kommer en badrumshantverkare idag & tittar på badrummet & ger ett kostnadsförslag på renoveringen. Vi hade ett företag här men de levde nog i en annan värld för de tog mer betalt för arbetet än vi hade budgeterat för hela badrummet?! Nu har vi fått 4 olika förslag på hantverkarfirmor, ska ringa & kolla vem som vill titta på vårt badrum, få kostnadsförslag & sen ska jag leka mästerdetektiven & kolla så att de har våtrumsbehörighet. Några andra tips från er vad vi ska tänka på/kolla upp? Man vet ju aldrig, efter att ha sett "Fuskbyggarna" mm på TV vill man ju nästan göra hembesök & kolla vad det är för typer ;0)

Nu till dagens kort (i plural!) De är med i Cute card Thursday med temat 1,2,3. Då tänkte jag vara lite annorlunda så här kommer; 3 cards, with 2 elephants and 1 chicken ;0)



All three are Easel-cards!



One with an elephant, I did them all from the same sketch. 
 

I started with squared patterned papers as base and then
two circles on before I added the picture/sentiment.


Then I put lace, buttons and flowers on.

The front of the first card with an elephant.


The second card with an elephant!

And last but not least, the card with the chicken!
Nu ska jag väcka vår lilla prinsessa, sen är ruljangsen igång igen ;0) Ha en toppenmåndag (eh, eller?!)

3 kommentarer:

Mim... sa...

Rätt och slät vilka underbara kort.
Ha det bra

Sinikka sa...

Hej Annica,
Först nu läser jag att du har ett otroligt spännande och roligt jobb. Gud vad du måste trivas att kunna sort of pyssla även på jobbet.

Med tanke på badrummet.....kolla om du känner nån i din omgivning som har fixat badrummet genom företagen du får kostnadsförslag från. Då vet man om dom är/var nöjda.

Tre mycket fina och färg glada kort du har skapat.
Den med elefanten är urgulligt.
Klockan är nu 20.00 och måndagen har också dragit iväg.
Kram Sinikka

Petra/Paradise sa...

Vilka ursöta kort du gjort!!!!
Verkligen supergulliga!!

Roligt med nytt badrum! VAd avis jag blir! Jag vill också renovera!! Men det kommer väl.....om 20 år eller nåt.. ;)

KRAM