måndag 10 januari 2011

Dagen efter ;0)

Idag har Nellie fått inviga lite av sina nya leksaker! Bultbrädan förstod hon direkt men magnetklossarna kommer nog ta lite längre tid. Man märker annars att hon förstår saker snabbare, härmar mer & utvecklas i ett högt tempo. Man har inte förstått i vilken stor utsträckning förrän jag började skriva ner allt hon kan häromdagen: 

Hennes ordförråd består nu av "hej, mamma, nej, voff", & idag pekade hon mot hallen & sa något som liknade "där". Hon vinkar, klappar händerna, kramas & pussas när man ber henne & hon förstår innebörden av många ord bl a "kissarna, mamma, pappa, tack, varsågod, mellis (mellanmål), mat, tiger, dricka, borta, majskrok, boll" m fl. Om man säger "borta" vänder hon handflatorna uppåt & rycker på axlarna ;0)

Hon älskar sin gåvagn & brandbil, hon går runt alla möbler & står några sekunder själv. Hon är fjärrkontrollsberoende & pekar med ett bestämt ah om man ska göra något! Hon "svarar" i mobiltelefoner & favoritleken är att plocka i & ta ur, slå ner bollar i hål & riva ner tornen jag bygger av klossar. Eller att dansa till sin musikhund & jinglarna på TV! Och så äter hon allt hon hittar på golvet, annars är favoriten macka med mjukost, det funkar alltid ;0)

Ja, vår lilla flicka börjar bli stor! Imorgon ska vi på 1-årskontroll med vaccinering, svårt att veta hur hon reagerar, tror det är 4 eller 6 mån sedan hon vaccinerades sist?! Men den som lever får se, som det så klokt heter ;0)

På onsdag ska vi babysimma i mammagruppen & på måndag börjar Nellie på riktiga babysimmet, spännande! Hoppas det är bra nivå, de tar ändå 900 kr för 9 st halvtimmar..! Vi badade ju med Nellie häromdagen & hon "mindes" de flesta övningar sen förra babysimmet så det ska nog gå bra!

Från Nellie till mitt kreerande som lider av en svacka... Just nu vill jag hellre göra andra saker, funderar på att börja läsa böcker igen, dessutom vill jag börja scrappa alla fina bilder på Nellie, min graviditet & förlossningen... Kruxet är att vår skrivares färginställning är katastrofal & hur jag än fixar & trixar får jag inte rätt på det... Och att framkalla hos en fotoleverantör verkar svårt då de är så standardformatbaserade... Får ta ett nytt krafttag eller köpa en bra, billig skrivare... Någon som kan tipsa om någon bra?

Dagens kort är med i Papercutz utmaning "metal" & här kommer mitt bidrag:



One of the stamps from Magnolias fairytale-collection. Papers from Tilda, Maja design, Pion design & Prima.

Painted with watercolour on 300 gr paper.

"The most beautiful time in my life was when you arrived", a swedish
song performed by Lars Winnerbäck, look it up on Youtube, love that song!
Journaligt made by me in Adobe Illustrator ;0)

A crown, metal heart & ribbon.


Some beautiful flowers and stars. Pin & journaling from Panduro.
Det var allt för mig ikväll, nu ska jag plocka undan vår middag; fetaostfyllda biffar med ugnsrotfrukter, det var mumma ;0) Sen blir det lite TV & kanske en bok?

1 kommentar:

Lori sa...

totally adorable, love all your little extras, a real beauty of a card!