fredag 21 januari 2011

Då var det snart helg igen!

Även om jag är mammaledig är det en speciell känsla på fredagen! Man har en hel helg framför sig, på fredagskvällen blir det lite extra god mat, lite godis & något bra på TV! Så på något sätt är fredagen den bästa veckodagen, om man inte räknar helgens sovmorgon då förstås ;0)

Idag skulle vi i mammagruppen åkt till en barnbutik i Vellinge som hade rea, men det blev inställt pga förkylning så det blir en ganska lugn dag hemma istället. Ikväll ska vi däremot umgås med svärföräldrarna, mysigt! Jag ska även ha gjort klart ett kort till svärfar så det blir eftermiddagens prioritering ;0)

Dagens kort är med hos Friday sketchers där nedanstående skiss skulle följas:



Mitt kort blev så här! Men jag har minskat cirklarna så att jag kunde använda mina Spellbinders ;0)
This is my card! I made smaller circles then the sketch so I could use my Spellbinders!

Stamp from Magnolias fairytale-collection!

Flowers with a lot of glitter!

An little angel!

Butterflies as always ;0)

And a journaling circle with Congratulations!
Nu ska jag väcka vår lilla prinsessa! Har förresten glömt att skriva om Viktväktarna! Visste att jag gått upp men det visade sig att jag gått upp endast 1 hg! Så det är jag supernöjd med ;0) Men nästa vägning blir det ett minus på vågen, det har jag lovat mig själv! Ha nu en mysug fredag i vårt avlånga land, kram!

5 kommentarer:

Gunilla/Nilla sa...

Vilket ljuvligt kort du har skapat utifrån skissen. Du är en mästare på att få till det med detaljer och färger.

Nope hade ikke tänkt sälja ngt på loppisen eller vi kanske ska dela ett bord??!!

Jag följer gärna med till Gbg om du ska köra upp. Hade varit väldans kul.

Ha det gott och trevlig helg♥...

Petra/Paradise sa...

Jag håller med dig om fredagskvällarna!
De är oslagbara!
Även om vi oftast måste ladda inför lördagen då vi nästan alltid har match då.
Men att vara på jobbet en fre är även det mycket mer lättsamt än resten av veckan, gött! :)

Fin tolkning på skissen!
Härligt med de mindre cirklarna!
Brukar tyda på att man kan tänka "utanför boxen" :D

Trevlig helg på dej!!
KRAM Petra

Jeanette sa...

This is just gorgeous! I love how you have layered on all these beautiful embellishments and of course, Tilda is just beautiful!
Thanks so much for playing along at Friday Sketchers this week and creating such a wonderful card with my sketch!
Hugs Jeanette xxo

Anki sa...

Jättefint kort! Hoppas du får en härlig vecka med den lilla prinsessan! Kram - Anki

Anki sa...

Jättefint kort! Hoppas du får en fin vecka med den lilla prinsessan! Kram - Anki